vilken lycka!!!

Ja godmorgon vänner. Gårddagen var verkligen en berg och dahlbana.. Som jag skrev i förra bloggen så fick jag jag akut besöka sjukhuset.
Fick ju inte luft ordentligt och det i sin tur skapar ju panik, tänk er själva att andas genom ett sugrör eller något i den stilenning
Ens kropps överlevnads instinkter går ju på högvarv och med det högt blodtryck etc. men som tur var så blev det inget allvarligt utan man tog diverse provor, ekg, syresättning allt för att säkerställa att maskinen jörgen är ok och att resan mot friskhet kan bara fortsätta utan att det finns tendens till att något är fel.
 
Nu en fundering när man blir sjuk som slog mig när jag var på csk var att så fort det vänder från något kanon och på några fjuttiga sekunder så får man inte luft och det kunde ju faktiskt varit något allvarligt!!! Nära vänner undrade ju vad som hänt mig och detta uppskattas oerhört, även ni läsare som kommenterade vilket man blir så förtjust över.
 
Men nu tänkte  jag beskriva gårdags  och nattens händelser. Eftersom jag inte sovit en blund på akuten under de sex timmar jag var där. Kom ju hem tjugo över fem så jag gick direkt in och lade mig i sängen och sov en halvtimme innan det åter var dags för morgonrutinen kaffe.
 
Sen fixa frukost och få iväg kidsen till skolan. Hade jag inte haft en tid att passa hos naprapaten så hade jag säkert lagt mig nu, men det går inte för sig.
 
Så vi 9 tiden kom taxin för att köra mig till massören och napprapaten mats.


Han gick igenom min kropp och kollade alla reflexer och hur mycket jag kunde böjja mig i olika ställningar.
Sen satte han igång och knådade och tänjde och tänjde vilket var helt enormt, vilken befrielse att slippa ha ont.
Han frågade mig om sjukvården datorröntgat min ländrgg eftersom han nästan till 100% kunde säga att jag har en kota i ländryggen som är trasig och trycker på mina nerver som går ner i benen vilket i sin tur gör att jag inte får den kraft jag behöver i mitt vänstra ben.
Så när jag väl kom hem nästan smärtfri så ringde jag min läkare för att få en remiss till datortormografi av ländryggen.
Tänk er känslan om det skulle vara detta som gör min smärta och att det går att operera med ett enkelt ingrepp, hoppas hoppas.
Känslan över att vara smärtfri är så obeskrivlig så man inte tror det är sant ens. Så lycklig över denna stund att vara smärtfri om än  i några timmar.
 
Nu var man hemma och jag fick tips av frun till en snabblunch så det blev en fransk omelett med chilikorv lök och tomat😃fantastiskt gott


Sen lade jag mig i fotöljen från promas och sov som en gris i en och en halv timme. vilket var fantastiskt..
 
Under hela dagen gjorde jag inte ett handtag mer än vilade mig, trots jag ville gå ut och grejja lite så sade frun att jag skulle stanna inne och bara vila mig.
Så från och till under dagen så sov jag, surfade och snackade i telefon.

När tösen kom hem från skolan så var hon lte sugen på att äta något så hon gjorde en fantastiskt god smoothie med frysta hallon.

Fram på kvällen så var det läxor för hela slanten eftersom tösen har prov i engelska och pågen spansk läxa. De är så duktiga och flitiga med sina läxor med stötta och tjat från oss föräldrar. 

Sen var det dags för att krypa ner mellan lakanen och sova en välbehövlig sömn.

Tänk Så fantastiskt livet kan vara när man för första gången sen jag slutade med pillerna, vilken lycka att få sova utan att varken smärta eller att mardrömmarna väcker en.
Den känslan tänker jag bära med mig hela dagen

Må så gott och tack för all peppning

Kommentarer :

#1: Sara

Ja man kan ju inte bli annat än hoppfull !!! Så jag säger hoppas hoppas jag med :-)
Kramen

Svar: Ja sara
hoppas verkligen på att det kan vara det och man kan få rätsida på ens smärtor
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Glenn

Halloj PJ! Ja fy för att inte kunna andas ordentligt. Det glädjer mig att du går till Mats på rygg och idrottsskadekliniken. Han har många av mina vänner varit hos och alla säger att han är superduktig. Hoppas du blir riktigt bortskämd med smoothie och andra godsaker, det är du väl värd. Kämpa på och lev väl så gott det går. /Styrkekramar från Glenn

Svar: Hej Glenn
Ja Mats var verkligen superduktig helt smärtfri i benen när jag lämnade hans klinik, ofattbart.
Ja det är gott att bli lite bortskämd med godsaker, roligt när nu ungarna är lite större och kan överraska sina föräldrar
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Annelie

Mums...Fransk omelett.... Styrkekramar!!

Svar: Ja omellet är något som är högst underskattat bara att ta vad man har över i kylen och några ägg sen e det klart.......
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: JennyS

Hoppas du får din röntgen och tydliga bevis på ländryggen. Mina röntgensvar var oförändrade, vilket å ena sidan känns bra men å andra sidan finns det fortfarande en 3 mm tjock sträng mellan c1-th10. Det stör mig 😳 det är alltså höljet efter ryggmärgcystan som är kvar, 1 år efter op. Inte undra på att det somnar här o var fortfarande.
Kämpa på så ses vi på Fb 😉

Svar: Ja jag hoppas verkligen oxå att det kan visa varför jag har så ont i rygg och ben. Ska göra en magnetkamera undersökning som jag hoppas hoppas hoppas kan ge mig de svar jag behöver få
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: agneta björk

Fy, din stackare. Inte roligt att ligga där, men man känner sig trygg, är inte så rädd längre. Har erfarenhet, av det, tyvärr haha
Ja, tack, att du nu hörs som vanligt, Jörgen. Var rädd om dig. Tänker på dig, KRAMIS

Svar: Hej Agneta
Så roligt att du lämnar dina härliga kommentarer i samma omfattning som tidigare det glädjer mig oerhört
Ja akuten är väl inte världens trevligaste ställe men som du skriver man blir iaf omhändertagen om det är något fel
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Anders

Gott att läsa, härligt att ni eventuellt har hittat roten till en del av det onda, Jag håller tummarna och följer med spänning. :-D

Bra att din fru fick dig att ta det lugnt, det du tänkte göra kunde säkert vänta till en annan dag! ;-)

Svar: Ja jag håller tummarna att det ska vara det som som är boven till värken. Ja det är tur man har någon som kan dra i tömmarna när det snurrar på för fort
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :