Helt slut 2013-09-2

Godmorgon vänner

Ja även om mitt val att bli fri från piller är självvalt så är det ett helvete. 
Och framför allt är det sömnen och värken som påverkas.

När det gäller sömnen så drömmer ja mardrömmar så jag vaknar otaliga gånger på natten sen vaknar jag ju av att ha så ont. Inatt fick jag upp och stretcha benen vid två tillfälle för att lindra värken.

Jag är fullständigt utmattad och igår eftermiddag blev det heller ingen sömn för värken var så påträngande.

Just nu orkar jag inte skriva mer får hoppas jag får mer kraft under dagen.



Kommentarer :

#1: Lisbeth

HEJA DIG! Wow, vilken kämpaglöd du har! Hoppas, hoppas att gifterna snart är ute ur din kropp så du åtminstone får sova ordentligt. Sömn har en otrolig läkekraft.
Många hälsningar!

Svar: Tack Lisbeth ja sömn är kroppens naturliga läkekraft och ger mig inte
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anonym

Usch ja ett rent helvete är vad du har men du är super duktig som inte kastar in handduken när det är som jävligast

Svar: Ja glöm att jag kastar in handduken finns inte på kartan
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Jenni

Viktigt i detta skeende är att du släpper ALLA krav på dig själv. Din kropp är i lite av ett chocktillstånd just nu. Låt den bestämma hur dina dagar ska se ut. Vill den ingenting...ja då gör du ingenting. Fortsätt kämpa....du är skitduktig!

Svar: Ja det viktigaste är att lyssna in kroppens alla signaler med alla sinne
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Eva

Vet du, det är inget vidare lätt (läs smart) sätt att avgifta sig på. Det är en otroligt stor påfrestning för kroppen och psyket.
Detta är kanske inte så peppande, men dom här medicinerna ätit är ju inga små röda zoo-ape-godisar. Var rädd om din kropp.
Om du framhärdar i ditt beslut önskar jag dig så lite plågor som möjligt, avsaknad av ilska, kramper och psykos samt en snar bättring.
(Det är inte fel eller ett misslyckande att ändra sig. Jag gjorde ett liknande avslut av mediciner en gång, fast med mindre antal, och fick från både läkare och tillfrisknade missbrukare höra hur farligt det var.)

Svar: Ja vet att det inte är att rekommendera men nu har jag bestämt mig så testar jag
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Nilla

Usch, låter riktigt besvärligt det där. Hoppas att det vänder snart.

Svar: Ja det är riktigt tufft detta men det kommer gå
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: lotta

hej, måste säg att jag håller helt med Eva här. önskar dig all lycka till, men det e nog bättre (smartare) trappa ner med läkarens hjälp o ordination. ingen vill hamna i en psykos man inte kommer ur pga självmedicinering... lycka till och önskar dig sömn och lugn o ro och att detta blir bra, och du starkare lite i taget.. kram

Svar: Jag vet Lotta att det inte är smart men jag känner min kropp bäst och ny ska det gåp
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Anneli Knutsson

Styrkekramar till dig....

Svar: Tack Annelie dela gärna min blogg med ff. Arbetskamrater så man kan höra ifrån dem
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Älsa

Du ser otroligt trött ut på fotot och det smärtar mig. Hoppas att det vänder snart så du får lite vila och sömn. Hoppas inte din rehabilitering påverkas av din smärta. Kan tänka att det tär på hela familjen när någon har ont. Kämpa på! Kram

Svar: Ja älsa det tar musten ur mig fullständigt och hoppas att det inte ska hindra mig på något
Jörgen Ekeberg

skriven
#9: Anonym

gör inte det här på en gång. trappa ner över flera månader istället. Det är ingen bra ide att köra cold turkey. Har varit i samma båt efter min stroke. Ta det långsamt!

Svar: Nä vet men nu är det 5 e dagen och hoppas det ska vända nu men vet att det kaid
Men detta ska bara gå
Jörgen Ekeberg

skriven
#10: Anders

Gott att höra ifrån dig igår PJ :-D

Hoppas att du lyckas laga komponenten, annars kan jag försöka. Jag har ju löddat några kablar åt familjen I.

Kul att du har bokat tid hos kiropraktor, det kommer att knaka i den gamla ryggen ;-)

Hoppas att du orkar rida igenom stormen :-D

Lite skratt på morgonen:
http://www.youtube.com/watch?v=8apIVRUhlG8

Svar: Ja riktigt roligt har beställt lödstationen du vet flest grejor vinner😃
Jörgen Ekeberg

skriven
#11: Mojje

Hej Pj
Du kämpar på. Jag är som sagt oerhört imponerad. Men var rädd om dig. Låt inte din starka vilja att klara dig utan tabletter göra så att du blir sämre. Jag är visserligen övertygad om att du kommer klara det och har koll på läget men var försiktig.
Jag håller tummarna att du ska klara det och fortsätter följa din fantastiska kamp. Det ger mig sådan oerhörd inspiration, både med att hantera min egen smärtproblematik men även i vardagen när man tycker att man har det jobbigt.

Svar: Ja mojje
Jag är oerhört lyhörd för i vilken riktning min kropp år utan piller, sen är det inte bra att känna efter för mycket heller för då triggar man bara igång det. Nu har det gått snart 10 dagar och de dagarna tänker jag inte kasta bort genom att ta piller.
Glad att jag kan inspirera dig för du kommer oxå att kunna hantera det framöver
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :