Nu får jag äntligen tummen loss 2013-09-17

Hej
Ja nu är det åter ett tag sen jag skrev men ska försöka göra er läsning till ett nöje.
Det blir nog svårt att redogöra för alla saker man hittat på under tiden.
 
Under tiden jag inte skrivit har min fru varit på ett forskar seminarium på Cypern 10 dagar. Hon var på universitetet för att visa sin forskning och ta del av andra forskares verk.
Sedan tog hon några extra dagar på ett hotell vid kusten så hon fick lite semester iallafall.
 
Jag var själv hemma under denna perioden och det gick förvånansvärt bra under denna tiden allt ifrån aktiviteter och träningar till middagar som skulle lagas. Det var ju ganska intensivt men planerade man bara väl så gick det bra.
Hade även stor hjälp av våra grannar som hjälpte till vid hämtningar på fotbollsträningarna och vid ett tillfälle så storhandlade en annan granne till mig. Vilken service och rent av lyxigt.
 
En annan stor grej som hänt under är att jag sökt ett jobb. Jag har genomgått två intervjuer och gjort ett test för att få fram en profil för mig så nu återstår bara enhetschefens telefonsamtal om jag får jobbet eller inte.
Är ju inte redo ännu för ett heltidsjobb, men målet är ju att på sikt att vara redo för det. Var hos läkaren igår och blev sjukskriven ytterligare 3 månader. Vilket känns bra att inte bli ytterligare stressad av att inte bli sjukskriven.
 
Min rehab går hela tiden framåt och idag så gick jag mina första steg utan någon form av hjälpmedel, kändes otroligt befriande.
Att sen foten fortfarande släpar är inte hela världen, mer än att man sliter liter mer på skorna;-)
 
Det som sätter mest stopp för min vardag är ju min värk och min trötthet. Förra veckan och fram tills igår så har jag haft det riktigt tufft med mycket värk och enorm trötthet. Men det är inte så mycket att göra åt mer än att lyssna på kroppen och ta de tabletter som hjälper mig med värken.
 
Jag fick ju även en värmefilt av familjen då jag fyllde år och den kommer ju väl till pass när man har ont. Även massagestolen som jag lånat av företaget Promas används flitigt för att få massage och avslappning.
 
Har varit slarvig på sistone att ta bilder men jag har varit väldigt upptagen då frun var iväg så jag prioriterade helt enkelt bort bloggen och förra veckan hade jag ju kraftig värk och mycket trötthet så då blev det heller inte av. Tror nog att värken och tröttheten kan vara en konsekvens av att man kört på alldeles för hårt de 10 dagarna och inte tillåtit sig att känna efter alls. Nu när frun är hemma kan man koppla av och tillåta sig att känna efter och då kommer den verkliga Jörgen fram.
 
Vidare framöver så är det ju trädgården som ska höststädas och känner att jag inte har så mycket ork till det just nu men en sak i taget så kommer det säkert att gå det också:-)
Får förhoppningsvis lite hjälp från svärfar som brukar ställa upp och ta ett tag när det behövs.
Annat som hänt under tiden jag inte skrivit är att jag köpt ett släp som jag tänkte mig kunna utnyttja den dagen jag blir frisk:-)
 
Ska försöka uppdatera min blogg lite oftare och framför allt ha lite bilder med i den.
 
Må så gott tills vi hörs nästa gång

Kommentarer :

#1: Månsson

Roligt med jobb chansen. Håller 👍. Beror din värk på att musklerna försöker återhämta sig ? Eller har läkarna någon förklaring ? Kram på dig .

Svar: Ja vist är det roligt med jobbchansen men tyvärr Anders så sket det sig på målsnöret. Och min värk är ju rätt så påtaglig för tillfället men ska ev få hjälp av smärtteamet i Hässleholm för att se vad man kan göra vid det.
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Kenneth

Grattis till dina framsteg

Svar: Tack Kenneth och tack för att du läser och deltar i min rehabresa tillbaka mot friskhet
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Mojje

Hej.
Ännu ett stort steg framåt. Gå utan hjälpmedel. Måste kännas helt underbart. Roligt också att du fixade allt när frugan var iväg. Måste kännas skönt både för dig och henne.
Vad är det för jobb du har varit på intervju för? Jag håller tummarna.

Svar: Hej mojjeDet är alltid lika roligt att läsa dina kommentarer du är så påhejande och en riktig go medmänniska som verkligen hejar fram mig.
Och vist var det roligt att allt gicki lå när frun var borta men man fick plocka fram sin enorma envishet och sen hjälpte ju ungarna till i stor utsträckning vilket underlättade så klart.
intervjun var ett jobb att aktivera 4 ungdomar med missbruksproblem med daglig sysselsättning men tyvärr så snubblade jag på målsnöret och jag fick det inte men men det går fler tåg .....det viktigaste är ju ändå att bli frisk vilket går mot rätt håll
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Anders

Hallå PJ, du ska absolut inte blogga mer än vad du har tid och ork till. :-I
Skönt för frun att ha lite semester, samtidigt som resten av familjen får prova på att klara sig utan henne. Härligt när det funkar, även om jag förstår att saknaden var stor. :-D
Har skrivit det innan, men det tål att upprepas, vilka bra grannar ni har! ;-)

Det måste vara en helt underbar känsla att kunna ta sig fram utan hjälpmedel! Starkt jobbat! :-D

Svar: Nä det är ju så anders att ju bättre man blir ju mindre tid får man över till att blogga.Vist var det skönt för henne att vara iväg men det tog hårt på krafterna att dra runt hushållet men et gick... du vet envise pj
att gå ett steg utan hjälpmedel var fantastiskt och underbart
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: lotta

wow, har du kunnat gå lite utan stöd!! vilken känsla du måste haft! hejja dig !! hoppas hösten också blir härlig för dig, själv e jag inte på det klara m vad jag tycker riktigt. inte kul när det blir kallare.. stora kramar o grattis t dina framsteg :) hör av dig om det e nåt som jag tidigare sagt :) Kram Lotta

Svar: Hej Lotta
Tack för din uppmuntran av mina framsteg, det är en häftig men dock ovan känsla att kunna står på egna ben och dessutom kunna ta ett steg vilket är befriande.
Nä kyla är aldrig roligt men det gäller att klä sig rätt. själva kylan är inte så stort bekymmer tycker sämre om regnet och snö och slask, mår rätt så hyfsat så länge det är hög luft och sol :-)
Kram
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :