Sån jäkla bra dag, men

Ja klockan är mitt i natten närmare bestämt kvart över två natten til måndag.

Dagen som passerat som varken du eller jag åter får uppleva har varit händelserik på många vis.

Vaknade redan halv sex på morgonen och gick upp och satte på något av det godaste jag vet nämligen morgonens första kopp kaffe.

Satt uppe i min ensamhet och söp in alla intryck som den stunden ger, underbart.
Satt uppe en god stund innan den fyrbenta pockade på uppmärksamhet. så jag smög ut och hade en riktigt lång runda med jycken i bra fart så när hemmet nåddes så var kläderna allt annat än torra.


Nu var det dags för frukost och jag har lagt märke till att jag äter mycket mer nu än jag gjorde tidigare då jag åt tabletterna får nog ha detta i åtanke.


Efter frukost så kände jag mig trött och sliten så jag försökte lägga mig men fick inte till sömnen.
Lade mig istället i ett bad för att koppla av och njuta, vilket var förträffligt

När jag gott fet en stund gick jag upp och lade mig i avslappningsfotöljen som jag har förmånen att få låna från Promas.
Och självklart somnade jag i den och sov väl en halvtimme innan jag vaknade. Beslöt då mig för att rulla ut och möta det fenomenalt vackra höstvädret. Passade på att kolla över bilen till frun nu innan vintern slår till. Kollade olja, glykol, spolarvätska och fyllde på där det behövdes. Tyckte motorrummet var skitigt så jag passade på att tvätta det och putsa det.

Sen gick det av bara farten och tösen hjälpte mig att få resten av bilen i skick vilket innefattade avfattning tvätt och puts av rutorna. Viktigt med bra sikt nu när vi går mot mörkare tider.

Vi hann dock inte färdigt för frun skulle köra tösen till en allsvensk match. Nämligen kdff vs Malmö 

Så under tiden så slog jag ut lite gödning på gräsmattan med lite ogräsmedel i så man slipper ogräset till våren😃
Passade även på att räfsa upp lite dött gräs.
Nu kom frun hem igen och jag kunde fortsätta med bilens tvätt vilket verkligen behövdes har ju inte kunnat fetta innan men jäklar går det😃som smort😃

Nu åkte hon åter iväg med bilen så då passade jag på att plocka ihop grejorna och hålla kväll.

Gick in och lade mig i ett bad igen för att hålla smärtorna i schack och samtidigt göra kroppen lite smidig. Att det går åt mycket varm vatten struntar jag fullständigt i bara det hjälper mig.

Gick upp ur badet och kände mig lite vimmelkantig men gick ut på trädecket för att få lite friskluft, passade ju bra eftersom jag ändå skulle grilla kvällsmaten



Härligt gott blev det nu tog frun över och jag gick ut för att naturligtvis prova det nyinförskaffade bilvaxet

Efter en stund rullade jag in och hela familjen samlades för att avsluta dagen med äppelkaka och vaniljsås, underbart.

När man sen kröp ner blev inte allt som det var tänkt så nu ligger jag på akuten och väntar och väntar och väntar och fuller tiden med att skriva till er




Må väl så hörs vi senare
Kärlek och glädje till er alla

Kommentarer :

#1: Kenneth

nä men vad händer

Svar: Ja det kan man undraHade svårt med luften igår kväll så det visade sig att en muskel knutit sig och påverkat andningen men allt är på rätt spår och resan fortsätter blev bara ett tillfälligt stopp för att kolla så loket var i god kondition;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Lotta

inte kul läsa du är på akuten :( hoppas allt gick väl o att du inte krävt för mycket av dig själv för va du egentligen har resurser för i din kropp !!!!. håller tummen och hoppas du är ok. !! stor kram LottaLotta

Svar: Ja lotta det var bara ett temporärt stopp för att kolla värdena och den fysiska statusen på detta lok som ska dra den slitna kroppen vidare mot nya mål och höjder
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: agneta

Oj, vad orolig jag blev.....
Först blev jag så lycklig, när jag ser dig, stå vid bilen. Utan hjälpmedel, blev riktig lyrisk, så bra det går.Och så bra du blivit. Det är segt men går framåt...
Sen läser jag akuten, käre vän.
Hoppas på bättring....tänker på dig KRAMIS

Svar: Ja det var väl inte riktigt vad man hoppats på men det var lugnt så nu fortsätter resan med oförminskad fart mot nya mål
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Anders

God morgon PJ, blir lite orolig när jag läser om din fullspäckade dag. Känns som att det var lite för mycket, men det är du som känner din kropp bäst. Jag bara läser det du skriver. :-)
Trist att du fick åka in till CSK, men gott att det inte var något allvarligt. :-D
Nu när du har slutat med mediciner så kan du ju snart bli blodgivare igen! ;-)

Svar: Godkväll AndersJa jag känner min kropp bäst och det var så skönt att få en liten smak av det gamla livet där man grejade och fixade
Kan upplevas i skriven text när man radar upp sakerna ovanpå varandra så. vill ju bara försöka redogöra för min dag som även innehöll njutning och avkoppling
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Lotta

Det var ju för väl att 'loket' rullar igen då :D ha det gott , ser ut o bli tur m vädret idag? kram Lotta

Svar: Ja verkligen tur att det det inte var något
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Marie

Du skriver så fängslande och bra och det var ledsamt att läsa att det blev ett besök på akuten, men tack och lov att du känner dig bättre.
Kram

Svar: Hej Marie
Roligt att du uppskattar mitt skrivande, och att det får dig fortsätta läsa. Tack för peppningen och kommentaren du lämnar stärker mig verkligen
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Harriet

Vilken kämpe du är! Oj vilken ångest dina andningsproblem måste ha varit, huuuga! Jag känner åxå igen det där med att aptiten kom tillbaka när jag åxå slutade med alla smärttabletterna. Var aldrig hungrig förr, åt mest för att inte få ont i magen av tabletterna, eller bli för mager, då det gjorde så ont att ligga på den magra kroppen. Men nu får jag åxå se upp har jag märkt :) Men bli inte alltför tjurig, man ska inte ha alltför ont, då är det bättre att ta in nåt. Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dej!!

Svar: Hej Harriet
Ja att äta tabletter får ju alltid konsekvenser av det ena eller andra slaget. men man får hela tiden låta kropp och knop styra sitt handlande, men att återgå till tabletterna kommer jag inte göra oavsett hur ont jag har, min tjurskallighet.
Tack för att du är med mig på min resa mot friskhet
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :